"Zmniejsz zapas, ale utrzymaj zadowolenie klienta, zleć produkcję na wczoraj i wyczaruj komponenty, nie schodź z ceny, ale sprzedaj więcej".
Chaos, walka o wskaźniki, znikąd pomocy i zrozumienia, każdy ciągnie w swoją stronę.
Spróbuj spojrzeć na cały łańcuch dostaw end to end, wyjdź ze swego silosa i zajrzyj do kolegi, rozmawiaj i współpracuj, poznaj wspólny cel.
Masz pomysł, ale czy on zda egzamin w rzeczywistości? Co lepiej – wyoutsorsować część zleceń na zewnątrz, czy uruchomić kolejną zmianę? Zmienić dostawcę na tańszego, ale z dłuższym czasem oczekiwania na dostawę, czy może ponegocjować z obecnym? Wydłużyć klientowi termin płatności, ale w zamian za co?
Nie wiesz, jakie konsekwencje niosą za sobą poszczególne decyzje a ryzyko porażki jest zbyt duże i zwyczajnie nie opłaca Ci się ryzykować. Niczego nie zmieniasz, niczego nie tracisz, ale czy na pewno zagwarantuje to Twój rozwój? Ba, utrzymanie obecnego stanowiska pracy! Ale wciąż się boisz…
Znajdź arenę do eksperymentów, nie bój się ryzyka, wdrażaj swoje pomysły, obserwuj konsekwencje i wyciągaj wnioski. Doświadczaj i ucz się planowania!
Wydawało Ci się, że samo się zapamięta. Samo się nauczy i samo w odpowiednim miejscu i czasie pojawi się gdy będziesz miał problem, w którego rozwiązaniu ta „samo się” wiedza pomoże. Ale tak się nie dzieje.
Szkolenia to nieraz ogrom wiedzy, ale szkoda Ci czasu, by zostać chwilę dłużej w biurze i wrócić do książek. Myśl, by wrócić do nich w zaciszu domowego spokoju nawet nie przychodzi Ci do głowy. W konsekwencji nie robisz z tym nic (albo niewiele) i wracasz do punktu wyjścia.
A czy wiesz, że adrenalina i emocje sprzyjają nauce? Że będziesz zrywać się w nocy, by być najlepszym, budzić kolegów i dzielić się pomysłami? Niemożliwe? A jeśli powiemy Ci, że w nagrodę za bycie najlepszym w tej nauce zabierzemy Cię do Miami?
"Uczestnictwo w grze symulacyjnej TFC to niezapomniane wyzwanie.
Na kilka tygodni zostały nam przydzielone "nowe role", poszczególni członkowie zespołu przyjęli odpowiedzialność za Sprzedaż, Produkcję z Magazynowaniem, Łańcuch Dostaw i Zakupy. W praktyce strategiczne decyzje podejmowaliśmy wspólnie, co pozwoliło nam jako zespołowi jeszcze bardziej się zintegrować. W trakcie symulacji mieliśmy okazję zmierzyć się z problemami, które stoją przed kadrą zarządzającą. Co poniedziałek nadchodziła chwila prawdy… Czy decyzja o uruchomieniu pracy na 3 zmiany była słuszna? Czy decyzja o zmianie dostawcy i zerwanie kontraktu opłacała się? Czy powinniśmy wejść na nowy rynek? A może warto było uruchomić SMED-a? Czy warto było wykorzystać nowe powierzchnie magazynowe? Po całym weekendzie niepewności, wyniki! ROI wzrosło! …i kolejny tydzień zmagań, podejmowania nowych decyzji na podstawie różnych wzorów, o których istnieniu niektórzy z nas wcześniej nie mieliśmy pojęcia, a inni mgliście pamiętali ze studiów."
Zespół US Pharmacia
"Przystępując po raz drugi do rozgrywek spodziewaliśmy się podobnych wyzwań jak w poprzedniej edycji, czyli przede wszystkim koncentracja na zarządzaniu ryzykiem po stronie dostaw surowców i optymalizacja całego łańcucha w celu maksymalizacji przychodów. Prawdę mówiąc ta wizja nie wzbudzała w nas specjalnych emocji, szczególnie, że roku
temu osiągnęliśmy całkiem dobry wynik i mieliśmy świadomość jak sprostać tego typu wyzwaniom. Tymczasem, o ile
pierwsza runda jeszcze była dość spokojna, to to co się stało w drugiej rundzie było kompletnym zaskoczeniem.
Możliwość kilkukrotnego przeskalowania działalności firmy w wyniku dostępu do dodatkowych dużych rynków i konieczność zdefiniowania sposobu ich zaopatrywania okazały się niesamowitym wyzwaniem, a poziom zaangażowania
i emocji jaki przy tym wyzwoliliśmy były jeszcze większe niż w poprzedniej edycji."
Zwycięski zespół z Polski - PKN Orlen
"Rozpoczynając tegoroczną rozgrywkę zastanawialiśmy się jak bardzo będzie podobna do zawodów z roku 2014, ale jednocześnie wiedzieliśmy, że Organizatorzy na pewno nas czymś zaskoczą. I jak się okazało – mieliśmy rację!
Po doskonałym wyniku w kwalifikacjach, do pierwszej rundy podeszliśmy bardzo spokojnie. Kiedy po pierwszej kalkulacji zobaczyliśmy że jesteśmy na 1 miejscu w Polsce i 2 na Świecie wiedzieliśmy, że walczymy o zwycięstwo.
W drugiej rundzie nastąpiło jednak prawdziwe "trzęsienie ziemi". Nagle otworzyły się zupełnie nowe, wydawało się nieograniczone możliwości rozwoju firmy."
Zespół Pepsico - Frito Lay Poland
Podejmij wyzwanie: nie obawiaj się ryzyka i eksperymentuj bez konsekwencji! Udział w Global Challenge - The Fresh Connection pozwala na przetestowanie tych rozwiązań SCM, których nie mieliście śmiałości wdrażać w swojej firmie.