Każdy walczy o swoje wskaźniki a nikt nie widzi wspólnego celu. Twoi pracownicy nie umieją lub też nie chcą odpuszczać swoich KPI. A może nie wiedzą po co mają to robić?
Zapasy zbędne rosną a potrzebnych brak. Spada poziom obsługi Klienta. Rosną koszty.
Pokaż pracownikom wspólny cel, pomóż zrozumieć wzajemne zależności, wyciągnij ich ze swoich silosów! Zbuduj efektywny zespół.
Kolejne spotkanie, kolejne nieefektywne. Nikt nie przychodzi przygotowany. S&OP? MPS? Nie, raczej bezowocna dyskusja bez celu przy kawie.
Nie masz czasu na myślenie strategiczne. Łatasz dziury swoją pracą. Rośnie Twoja frustracja.
Wykształć w swoich pracownikach proaktywną postawę i wytłumacz "po co to wszystko" i pozwól doświadczyć czym S&OP lub MPS powinny być!
Wiedza Twoich pracowników jest czysto teoretyczna, pracują wciąż wg bezpiecznych schematów, to nie bezpieczna stagnacja, lecz niebezpieczny marazm lub wręcz krok w tył.
Nie wykorzystujesz nadarzających się szans, nowe możliwości są w zasięgu ręki, ale nie masz z kim za nie się zabrać, nowy rynek, nowy klient, a Ty wciąż stoisz w miejscu.
Znajdź swoim pracownikom pole do eksperymentów i zaangażuj ich emocje i … zmotywuj osobistymi korzyściami! To one są odpowiedzialne za to, że nauka przychodzi łatwiej. Nawet gdy emocje już wygasną, pamięć o tym doświadczeniu zostanie. A emocje z pewnością się pojawią, jeśli powiesz im, że jeśli będą najlepsi to wyślesz ich we wrześniu do Miami!
"Jeszcze raz uświadomiliśmy sobie, ze dbając tylko o interesy jednego działu w firmie popełniamy ogromy błąd.
W naszym firmowym procesie MPS jest teraz więcej miejsca na kompromis, a potrzeby produkcji czy innych działów chętniej uwzględniane w planach. O roli dobrych prognoz sprzedaży tez należałoby w tym miejscu wspomnieć. Zwykle narzekamy, ze nasi klienci często je zmieniają, ale w porównaniu z wahaniami, które widzieliśmy w The Fresh Connection, jesteśmy w dość komfortowej sytuacji. Wydawało nam się, ze utrzymywaliśmy zapasy na dość niskim poziomie, a mimo wszystko nadal pojawiały się obsolety lub braki komponentów do produkcji. Podsumowując - polecam i zachęcam do wzięcia udziału w takich symulacjach. Wymaga to trochę naszego czasu, ale daje obraz złożoności decyzji, które trzeba podjąć, żeby cały proces zakończył się sukcesem. O tym myślę też za każdym razem, kiedy trzymam w ręku butelkę soku owocowego."
Zespół BorgWarner
"Kiedy pierwszy raz zasiadaliśmy do symulatora The Fresh Connection w wersji Demo aby go poznać i przygotować się do eliminacji, byliśmy pod olbrzymim wrażeniem kompleksowości tego narzędzia, ilości zależności oraz ich siły wpływu na wyniki finansowe „naszej" firmy. Wrażenie zostało tylko spotęgowane podczas rozgrywek krajowych. Krok po kroku, budowaliśmy różne scenariusze jakie mogłyby wystąpić, gdy poszczególne parametry ustawimy w najbardziej pożądany sposób przez każdego z V-ce Dyrektorów. Z dnia na dzień otrzymaliśmy przecież, co prawda wirtualny ale zawsze, awans do rangi członków Zarządu. Każdy z nas chciał wypaść oczywiście najlepiej. Niestety każdy z proponowanych scenariuszy okazywał się kompletną klęską, po jego dogłębnym zanalizowaniu. Pierwsza nauka jaka płynie z dowolnej, choćby jednej rundy TFC jest taka, że cel firmy można osiągnąć tylko jako zespół – nigdy natomiast nie uda się daleko zajść jeśli tylko jedna funkcja w firmie będzie przodować. (...)"
Zwycięski zespół z Polski - SPX Flow Technology
"Gryziesz się z pytaniem "Jak ułożyć firmę ?" Weź udział w symulacji The Fresh Connection!
Udział w symulacji był dla nas przebudzeniem ze snu "wielkość sprzedaży miarą funkcjonowania przedsiębiorstwa".
Dlaczego wszyscy chcą być duzi? Dlaczego na koniec miesiąca walczymy po trupach o wielkość dokumentów WZ? Po co podejmować wszystkie tematy, które rynek przyniesie? Po co być słoniem? - przecież możemy być gepardem! - to
niektóre z myśli mojego zespołu po udziale w symulacji łańcucha dostaw."
Zespół FOB Decor sp. z o.o.
The Fresh Connection wspomaga pracę nad strategią firmy i wspierającą ją taktyką: łączy zespół w dążeniu do realizacji wspólnego celu i poprzez angażującą formę umożliwia im zrozumienie powiązań decyzji i ich konsekwencji.